Re: Spambekämpning (was: Re: Studs ut - och det blir en stol mindre kvar n?r musiken slutar spela)

Måns Nilsson mansaxel at besserwisser.org
Mon Jan 2 12:10:48 CET 2006

--On den 1 januari 2006 20.49.18 +0100 peter h <peter at hk.ipsec.se> wrote:

> Det talar ju för att ISP skulle blocka port 25 på alla "hemabonnemang",
> med möjlighet att häva spärren för dem som uttalat önskar.
>
> Vissa ISP sägs göra detta redan. Någon som vet hur man resonerar i
> sverige ?

Du kan inte köpa ett riktigt internetabbonemang i Sverige idag utan att
betala fett med pengar och det är fan i mig skandal. Blocka port 25 är
som att sätta på täta plåster på varande sår, plus att det blir
oanvändbart för oss som kan sköta våra datorer.

"ISP"'er som säljer trasigt nät är blott värda förakt.

--
Måns, heligt förbannad på idioter.