Qmail och mailer.conf

Noah Williamsson noah at hd.se
Sat Feb 18 19:08:28 CET 2006

BSD Users Sweden <bus at stacken.kth.se> on lördag 18 februari 2006 at 18.39 +0000 wrote:
>Jag vet inte om den behövs, jag är ny på qmail.
>Vad vill att jag skall svara ???
>Samma som sendmail kanske newaliases - rebuild the data base for the mail
>aliases file.
>
>eller den behövs inte?

Ditt första fel var att du installerade qmail. Släng skiten. DJB är en morbid galning som borde låsts in för längesen.
Din pipe-tangent kommer gå sönder om du någonsin försöker parsa ut någonting ur loggarna med hans loggverktyg.

Sendmail gör ett bra jobb, liksom Postfix, varav den senare utan tvekan är roligare och lättare att lära sig.

  -- noah