nslookup och hosts

G Hasse gh at raditex.se
Sun Feb 12 22:57:16 CET 2006

On Sun, Feb 12, 2006 at 10:00:05PM +0100, Peter Håkanson wrote:

> Det skall du vara lycklig för. hostfilen är av ondo, finns det något
> du vill uttrycka så sätt in det i din dns.
>
> Hostfilen är något som används för att "prima systemet" undet t.ex. boot.

Nja inte helt och hållet. Vi använder en massa dumma device-servers
av olika slag. Dessa vill man INTE ska dyka upp i DNS:er. Det blir bara
krångligt och meningslöst. Så ibland kan /etc/hosts ha sitt berättigande.

--
Göran Hasse

Göran Hasse            email: gh at raditex.se     Tel: 08-6949270
Raditex AB             http://www.raditex.se    Fax: 070-??????
Planiavägen 15, 1tr                             Mob: 070-5530148
131 34  NACKA, SWEDEN                         OrgNr: 556240-0589
VAT: SE556240058901