nslookup och hosts

Peter Håkanson peter at ipsec.se
Sun Feb 12 22:00:05 CET 2006

On Sunday 12 February 2006 21:38, you wrote:
> Hej!
>
> Min nslookup vill inte läsa min hosts fil, utan frågar "bara" min isp:s
> DNS:er. Har kollat på nsswitch.conf men kan inte se några problem.....
> eller?

Det skall du vara lycklig för. hostfilen är av ondo, finns det något
du vill uttrycka så sätt in det i din dns.

Hostfilen är något som används för att "prima systemet" undet t.ex. boot.

--

Peter Håkanson               Phone     +46707328101       Fax +4631223190
IPSec sverige                  Email      peter at ipsec.se
"Safe by design"              Address    Bror Nilssons gata 16  Lundbystrand
                                     S-417 55  Gothenburg   Sweden