Måste bara ondgöra mig lite

Martin Nilsson martin at mullet.se
Fri Dec 23 11:11:43 CET 2005

Gunnar Flygt wrote:
> Fick just en HP Proliant DL360. All dokumentation finns på CD. Helt OK i
> dagens läge, och som html-filer allsammans. MEN, dom idioterna har kodat
> htmlkoden med fullt med \ i stället för / för alla sökvägar.

På våra burkar får du manualen på papper (om inte kortet är helt
nysläppt) samt som pdf på CD och internet.

> Fiffigt HP. Man undrar var dom har sett websidor med \ i sökvägarna?

Det är inte så himla enkelt att börja stödja Linux (läs *NIX) helt
plötsligt som vissa tycks tro...

Själv tycker jag det är ett elände med BIOS och firmware uppgraderingar
som distribueras som självuppackande .exe fil - det är ju en vacker
tanke att man får en bootbar diskettimage men utan ett Bill-OS kan man
inte skapa disken! Idag har ju inte många burkar floppy heller så jag
har en DOS bootbar USB tumme (kunde endast skapas i Win98!) som används
till allt flashande.

God jul på er alla!

/Martin

--
Martin Nilsson, CTO & Founder, Mullet Scandinavia AB, Malmö, SWEDEN
E-mail: martin at mullet.se, Phone: +46-(0)708-606170, Web: www.mullet.se

Our business is well engineered servers optimised for FreeBSD & Linux