HD-test fortsättning...

Michael Josefsson mj at isy.liu.se
Tue Dec 20 16:11:37 CET 2005

Hej och tack för alla tips i samband med mitt tidigare mail om min
stackars server. Jag har lastat den misstänkta hårddisken med uppåt 40
iozone-processer. Inget händer. Jag har kört ett gäng make buildworld,
inget händer. När sambaanvändarna har slutat använda den så är den hur
stabil som helst. Den har varit uppe 12 dagar nu, vilket måste
betraktas som rekored eftersom den dök uppemot två gånger per dygn
förut.

Hmm, kan det vara så att samba är problemet? Finns det någon
stresstestare som (helst utifrån via nätet) gör en hejdundrans massa
sambaanrop för att simulera 50-talet samtidiga användare? Det vore
intressant att dra igång nåt sånt innan vi drar på julledigheten.

/Micke