<html>
<head>
<style>
.hmmessage P
{
margin:0px;
padding:0px
}
body.hmmessage
{
FONT-SIZE: 10pt;
FONT-FAMILY:Tahoma
}
</style>
</head>
<body class='hmmessage'><BR>Spontant skulle jag gissa på KTHs graylistingfunktion.<BR>
<BR>
magnus<BR><BR><BR><BR>
<HR id=stopSpelling>
<BR>
> Date: Wed, 6 Aug 2008 19:57:03 +0200<BR>> From: jla@kth.se<BR>> To: stacken@stacken.kth.se<BR>> Subject: Re: Config in Pine utility<BR>> <BR>> 2008/8/6 Mikael Auno <auno@kth.se>:<BR>> ><BR>> > Jag har fått mail till min NADA-adress som gått fram ordentligt (förutom<BR>> > att Exchange utan spamfiltrering påslagen tyckte att en Spotifyinbjudan<BR>> > var spam och borde läggas i spamkorgen). Har du kollat vad kommandot<BR>> > chpobox säger?<BR>> <BR>> Det tycks ha löst sig. Alla initiala testmail jag skickade till<BR>> NADA-adressen dök upp i klump efter typ en halvtimme och sedan dess<BR>> har de levererats på en gång. Däremot har jag haft problem med att<BR>> andra mail, adresserade till min kth.se-adress har dröjt upp till 90<BR>> minuter innan de ens har kommit fram till Exchange, även om de har<BR>> skickats direkt till någon av KTH:s mx-servrar (har dock inte prövat<BR>> att telnetta direkt in på exchangeburkens port 25). Received-headrarna<BR>> ger vid handen att det är mx-servern som har suttit och hållit på<BR>> mailet i 30-90 minuter innan den har skickat det vidare. Vad beror<BR>> sådant på?<BR><BR></body>
</html>