Ny hårdvara i lokalen

Stefan Berggren nsg at stacken.kth.se
Thu Jul 14 23:00:07 CEST 2011

Hej Stacken

I dag under kvällen installerade vi den nya hårdvara som vi har köpt.
Fem nya skärmar, samt två nya datorer samt en massa tangentbord och möss.

De nya maskinerna kör i dag win7 som de kom med, jag kommer installera
linux nästa vecka. Windows kommer finnas kvar.
kurt-goedel (den gamla maskinen som kör fedora) står nu på första
bordet när man kommer in med en nya skärm, jag lyckades inte få in
rätt upplösning men hittade något som var "tillräcklig nära" för att
det skulle se bra ut.

Jag skapade ett album (där bara min mobilbild ligger nu):
http://gallery.stacken.kth.se/2011-nyhardvara
Jag har ett flertal bilder på kameran som jag kommer ladda upp senare
i kväll eller under morgondagen.
Ni som tog bilder, fyll på.

Som ses på bilden i galleriet så går det att koppla in två skärmar på
de nya datorerna (en på dvi, den andra på vga) utan problem. Trevligt!

// nsg