BSD på Asus eee PC 901?

Kenta Berggren kenta at abc.se
Sat Sep 20 19:48:27 CEST 2008

Daniel Wiberg skrev:

> Hej!
>
> Jag har dessvärre inte testat BSD på en Eee901, men det finns info om det
> här:
> http://en.wikipedia.org/wiki/ASUS_Eee_PC#Compatible_operating_systems
>
> Vad menar du med att det skulle vara problem med Linux och Atom-processor?
> Flera datorer med Atom-processor levereras ju med Linux, t.ex. min Aspire
> One.
>
> //danne

Hej
Jag tror detta om att det är problem med Linux är skitsnack.
Kan vara så att det är något annat i hårdvara som inte finns stöd för i
Linux men jag är mycket tveksam
Mer troligt är att man sitter på ett stort lager av 900 och vill bli av
med dem först.
Vi får se när det går att köpa en i .SE så skall jag testa med BSD på
den i alla fall.
/Kenta