Vilken server...

Michael Josefsson mj at isy.liu.se
Wed Nov 26 14:21:38 CET 2008

Hej! Vi har en rätt så kritisk server här på bygget och den har just i
dagarna behagat dyka rätt så oväntat, ibland varje dag ibland oftare.
Inget i loggarna och ibland dyker den inte utan bara står och
stampar. :( Hårdvara misstänks.

Jag ska inte nämna namn på fabrikat osv nu (ännu) utan undrar om det
finns nåt speciellt bättre märke än övriga som man ska satsa på om det
liksom är *riktigt* nödvändigt att hårdvaran inte ska strula. Och
vilken driftstid kan man räkna med? Jag tycker två år är lite.

Kör FreeBSD 6 hittills. Kanske inte 386-servrar är de bästa ur
långlivssynpunkt?

/Micke