Hur övertalar man sin PHB?

Mike Daemon mike.daemon at gmail.com
Mon Jan 22 10:46:06 CET 2007

ehlo stacken.kth.se

Nu sitter man här som tekniker och ryser... när ens phb pratar och
funderar på diverse NASlösningar.

Varför är folk så kära i webgui's... *suck*

Tittade lite på FreeNAS.. verkar ju spännande... men då kommer dom
dragande med support bla bla... önskar jag var mer vältalig... borde
man kanske läsa lite retorik på någon kvällskurs...

Någon som har lite input på ämnet, som kan hjälpa mig att undvika att
vi blir inknutna i något konstigt properitärt...?

Jag vill ha Free BSD 7.0 NU..!! mmmm.... iSCSI... mmm... zfs.... mmm....