störig natd-start

Kenneth Lind exil at solace.miun.se
Mon Feb 27 11:07:08 CET 2006

Hej,

Tänkte förstöra denna trevliga måndagsmorgon för er ;)

Jag har precis lyckats få till en hyfsat fungerande bootimage
till min firewall/NAT-burk, men har ett ganska irriterande
problem kvar; natd startar inte när systemet går upp, utan
terminerar med meddelandet "natd: Unable to create divert
socket.: Protocol not supported".

När jag däremot kör '/etc/rc.d/natd start' manuellt fungerar
det alldeles utmärkt.

Körs scripten i rc.d i fel ordning eller nåt?

FreeBSD 5.4-RELEASE-p11

 /Kenneth - trött

--

    "Angels can fly because they take themselves lightly."
                            GK Chesterton

Homepage (Swedish only):                   http://www.solace.mh.se/~exil
Cellphone .se:                                        +46-(0)73 218 1937
Cellphone .nl:                                        +31-(0)64 409 6291