Blade 100

Peter Andersson peter at it-slav.net
Wed Nov 23 21:51:21 CET 2005

Hejsan

Jag har en Sun Blade 100 som jag tänkte köra som brandvägg med OpenBSD.
Ett bekymmer med denna maskin är att jag inte får den att boota när det
varit strömavbrott och strömmen sedan kommer tillbaka.
Jag har googlat och letat på suns dokumentationssidor utan att hitta
något vettigt.
Är det någon som vet om det går?

Nedan mina OpenBoot inställningar:
ok printenv
Variable Name         Value                          Default Value

test-args
diag-passes           1                              1
pci-probe-list        7,c,3,8,d,13,5                 7,c,3,8,d,5,13
local-mac-address?    false                          false
fcode-debug?          false                          false
ttyb-rts-dtr-off      false                          false
ttyb-ignore-cd        true                           true
ttya-rts-dtr-off      false                          false
ttya-ignore-cd        true                           true
silent-mode?          false                          false
scsi-initiator-id     7                              7
oem-logo                                             No default
oem-logo?             false                          false
oem-banner                                           No default
oem-banner?           false                          false
ansi-terminal?        true                           true
screen-#columns       80                             80
screen-#rows          34                             34
ttyb-mode             9600,8,n,1,-                   9600,8,n,1,-
ttya-mode             9600,8,n,1,-                   9600,8,n,1,-
output-device         screen                         screen
input-device          keyboard                       keyboard
load-base             16384                          16384
auto-boot?            true                           true
boot-command          boot                           boot
diag-file
diag-device           disk net                       net
boot-file
boot-device           disk:a disk net                disk net
use-nvramrc?          false                          false
nvramrc
security-mode         none                           No default
security-password                                    No default
security-#badlogins   0                              No default
mfg-mode              off                            off
diag-level            max                            max
diag-switch?          false                          false
error-reset-recovery  boot                           boot
ok

Mvh
Peter Andersson